Wednesday, August 5, 2009

rahasia hati..

blogger-emoticon.blogspot.com
aku memang tak paham dengan hati lelaki..
apa yang dimaksudkan oleh kata2 mereka..
dan bila perlakuan mereka menunjukkan yang sebaliknya..
aku tak paham..

apa maksudnya bila 'dia' berkata aku mencuranginya?
sedangkan aku dan 'dia' hanya kawan?
'dia' sedia tau aku sudah berpunya..
dan aku sendiri mengaku 'ia' cuma retak menanti belah..
'dia' kata sanggup menanti aku..
tapi 'dia' enggan berikan aku masa..
apa maksudnya semua ini?

'dia' tak mahu ada apa2 kaitan dengan aku..
angkara marah dengan 'kecurangan' aku..
tapi, aku cuba memujuk..
"he's worth it..i shud try" kata hatiku
tapi berterusan dia menghilangkan diri..
aku dah cuba sedaya upaya..
maka aku biarkan 'dia' berlalu pergi..

setahun kemudian, 'dia' hadir semula..
dengan cerita yang entah apa motifnya..
'dia' dah bahagia dengan si gadis..
katanya "Thank God, aku hanya persinggahan dia"
terguris benar rasa ini..
betapa hina aku di matanya..

namun aku makin runsing..
hadirnya sekarang dengan ajakan..
mari keluar bersama..
'dia' nak belanja makan, jom..
tengok wayang nak?..
di mana letaknya si gadis pujaan hati tadi?
apa motifnya sekarang?

#tolong kawan,bantu aku dalam hal ini..aku buntu

8 comments:

Nurul Hayati said...

hmm.. die nk flirt je kot.. laki kadang2 bila tau kita menunggu dia, lagi dia suka nk kacau kita.. syg org di sana, tp tknk lepaskan yg di sini.. tamak!
nor worth pun tgu dia, kalo skrg die ada gf tp still nk rapat dgn pmpaun lain, mungkin kalo kita jadi gf dia nnt dia akn bt perkara yg sama..

~~DucKneSs~~ said...

yup..pegangan kita sama..so,sekarang nih,apa2 pon, sume as friend aja..kalo mau lebeh2,sori..aku bukan perampas, and aku tak suka kaco bf orang..kawan aja,no prob..

dan actually aku dah berjaya go on with my life..dah tak tunggu dah..heheh..

thanks yati..
appreciate it vry much

Hint PerihaL said...

kawan ko bengap..sbnrnya dia snrik pon tau apa yg dia..masa ko menghampir akhir hub bsama yg lama.dia mnanti tanpa sabar.Hrapan dia terlalu tinggi wlpn ko ckp hanya kawan..kawan?..tindakan ko adakah sama cm kawan?..layanan ko kt dia cm berkawan ker?..Sbb da hilang sabar..dia blah dan kononnya kembali dlm hati yg sgt bahagia..tp dia xdpt nk tipu diri snirik..cinta yg dlu masih dlm hati ..wlpn telah lama cerita ni berlalu..xsmestinya perasaan tu berlalu begitu jer..he need u..but d way act..its too weird..Klu terus menerus cmni..mugkin xkemana..dia kena ubah cara approach...aku bukan nk ckp perangai aku cm dia..tp ada la 2% persamaan..cth, ex cuba nk rujuk n tya dah berpunya?aku akan ckp calon ramai...Mulut aku menipu, tp hati dan jiwa tetap dia...haih..take it or leave it..

~~DucKneSs~~ said...

'kawan' dalam erti kata laen,maseh dalam proses mengenal hati budi..tapi jujur aku berkata bahawa hati aku memang sudah terpaut..cuma aku perlukan sedikit masa untuk lepaskan diri dari hubungan lama yang meleret itu..'si dia yang lama' enggan lepaskan aku,dendam mungkin..aku taknak hati aku dikaburi perasaan yang palsu terhadap dia..oleh sebab itu,aku perlukan masa..dia faham masalah aku,tapi tetap menuduh aku curang..di antara kami tak pernah ada ayat declare,keluar berdua pon cuma sekali..mungkinkah dia juga kabur dengan perasaannya, kerana dia mencari aku tatkala keciwa dengan kekasih lamanya..dan hadirnya aku sebagai pengubat jiwa..

persoalannya, wajarkah aku membuka hati ini?walaupon hati mengaku sudah serik mencari cinta yang rumit..

myself said...

cinta
kdg2 bikin kita pening kepala

~~DucKneSs~~ said...

yup..setuju..tapi tanpa cinta pulak,jiwa akan jadi terlalu kosong..

nad capulet said...

babe...man are indeed a confused species.haha. kalau perempuan dikatakan makhluk yang kompleks,lelaki lagilah kompleks.
Hrmm...Maybe..just maybe..dia nak revived the old days kot because he's comfortable being with you.
Perasaan mungkin masih ada..tapi kalau dia sudah berpunya...it's better for you to take few steps behind.I'm so proud that you moved on.=)

~~DucKneSs~~ said...

tengs nad..before this, aku rasa cam tengah maen tarik tali ngan dia..but,i really think its better to let go n be friends..just friends..tamo ah kaco hbgn orang..heheh