Monday, August 24, 2009

Salam Ramadhan,.

penantian adalah satu penyiksaan..
blogger-emoticon.blogspot.com
aku setuju..di kala ini,itulah yang aku rasa.. kenapalah pokok tomato aku nih lambat sangat membesar? kenapa tidak direka baja yang gilek punya kuat supaya pertumbuhan mereka lebih lancar tanpa tersekat2? bukannya aku takde duet nak beli..duet aku banyak!! beratus ribu ni ha.. kalau baja sepeket setakat RM100 satu, aku buleh beli la.. haih~~ kebusananku dah berada di tahap bahaya..lambat tol la 'FarmVille' nih..sesapa, tulung reka baja untuk mereka..pls..

hmm.. sebenarnya aku tak de topik pon untuk entri kali ini..tapi disebabkan kebusanan tahap bola dragonball kelapan, maka terciptalah entri ini.. kepada sesiapa yang memang takde kije, sila teruskan membaca..hehhehe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

sungguh laen sekali perasaan di bulan puasa ni..
dari tabiat dan aktiviti harian, hingga ke biological clock..
semuanya telah berubah..

PUASA:~

~~bangun awal untuk sahur..buleh je bangun, tanpa niat ekstreme untuk terus bergulung di dalam selimut..

~~rasa sikap penyabar lebih je..huahaha..riak gila..haih..bukan apa..sekarang ni aku lebih cenderung amik jalan senang dengan mendiamkan diri..kalo korang tebuk hati aku dengan straw, musti akan kedengaran bunyi tarzan yang saiko tengah menjerit..hahhaha..

~~sikap pendiam bermaharajalela.. memang amat pupus waktu2 di mana aku menjadi pendiam.. hahhaa.. amat pelik.. percayalah.. ada 2 kemungkinan hal ni berlaku: 1)aku tengah sibuk menjerit dalam ati.. 2) energy bar aku dah menunjukkan lampu kelip2 merah.. so,kepada kawan2ku, hargailah era keamanan ini kerna kompem, ia adalah bersifat sementara saja..

~~ter'alim' yang disengajakan.. kalau waktu yang biasa di rumah, muka aku secara sahnya takkan pernah dilihat di surau mahupun di masjid.. malas nak kuar umah.. cukuplah kalu sembahyang di rumah.. tapi sempena bulan yang mulia ini, aku lebih cenderung untuk menjengok surau yang cuma sepelaung je..demi Bunda tercinta yang ingin peneman untuk ke surau..best jugak kalo terawih ber'imam' nih, meriah..

hmmm.. itulah 'Hafizah di bulan puasa'..berbeza amat dengan 'Hafizah di bulan2 laen'.. ape2pon, kedatangan Ramadhan al-Mubarak amat dinanti2 setiap tahun tanpa jemu..

#kepada sesiapa yang telah habis membaca entri ini, sila tinggalkan komen..wajib..aku cuma mau servey tahap kerajinan korang membuat kerja di bulan posa ini..ngehehe..tingkiu..

blogger-emoticon.blogspot.com

4 comments:

Hint PerihaL said...

sigh~~ aku dah bk kali komen ..pesal x kuar eh kat entri nih...ala, besa la tuh..time ni kan stena tak dok..tu yg mu jadi alim smacey tuh...

~~DucKneSs~~ said...

hahhaha..oits hint,ko memang makhluk yg rajen ah..hehehe..tengs..btw,ko org pntai timur ke?klntn?

MagnusCaleb said...

selalu-selalukan lah nyanyikan pada pohon tomato tersebut pasti tumbesaran nya mendadak :)

~~DucKneSs~~ said...

hahha..kalu nyanyi slalu,jadik cam sekarang ni ah..ujan jek memanjang..tu cuma akibat dari aktiviti berkarok selama sejam..hahha..kalo selalu,tatu la pe jadik..hehhe

btw,welkam magnus..