Friday, November 6, 2009

~~anti-lelaki?~~

berikut ada situasi yang amat mengganggu emosi aku..apa yang akan anda lakukan jika ia berlaku di depan mata anda sendiri? dan apa yang patut aku lakukan?

KES 1
pelakon : 4 orang gadis ayu dan 1 orang 'lelaki?'
situasi : rak2 besi yang maha berat perlu diperbaiki
diketuk2 karatnya, diangkat dan diubah tempatnya,diganti kayu lapiknya (kayu perlu digergaji dahulu ya)
pemerhatian : si gadis2 ayu mengerah tenaga sepenuh2nya..si 'lelaki?' hanya duduk dan mengelamun tanpa terlintas untuk menolong walaupun si gadis A ada meminta pertolongan si 'lelaki?' tadi.
komen aku : ini kerap berlaku di sekeliling aku..cuma diubah2 situasi untuk hal ehwal yang lebih semasa..percayalah..

Kes 2
pelakon : 1 orang gadis ayu dan 1 orang 'lelaki?'
situasi : kayu perlu dipotong kepada beberapa bahagian
pemerhatian : si 'lelaki?' cuba untuk menggergaji kayu tersebut,tapi aksinya amat kekok. lalu, si gadis mengambil gergaji tadi dan memotongnya dengan jayanya.
komen aku :mungkin ayah si gadis tadi mengajar subjek KH (kemahiran hidup).

Kes 3
pelakon : 1 orang 'lelaki?' dan ibunya
situasi : sudah lewat petang tapi si 'lelaki?' masih belum menunjukkan muka (tak keluar dari bilik). lauk pauk untuk tengahhari yang dimasak si ibu sudah sejuk. si ibu risau anaknya kelaparan.. (kelaparan?? kebuluran?? aku tak tau nak komen apa lagi..)
pemerhatian : si ibu berulang-alik menaiki tangga untuk ke bilik si 'lelaki?' untuk menyuruhnya makan..selang sepuluh minit, si ibu naek semula..perbuatan ini berulang2 beberapa kali pada hampir setiap hari..
komen aku : si ibu memang amat penyabar..kalau aku jadi si ibu,aku xmasak dah untuk si 'lelaki?'..masak untuk perut sendiri sudah..

Kes 4
pelakon : 1 orang gadis dan teman 'lelaki?'nya
situasi : si 'lelaki?' kerap kesempitan wang..
pemerhatian : si 'lelaki?' kerap meminjam wang dari si gadis tanpa rasa malu..berkali2 sistem peminjaman tak berbayar itu diluluskan si gadis atas dasar sayang..akhirnya, satu permohonan pinjaman ditolak apabila si gadis telah menyedari bahawa si 'lelaki?' curang dan berpaling kasih pada gadis lain..
komen aku : cinta tak buta..cuma si pencinta yang buta..gagal untuk melihat dengan telus dek kabur dengan panahan cinta..


bila aku terkenang hal2 di atas, aku rasa aku tak perlukan 'lelaki?' dalam hidup aku..sehingga ada orang yang memanggil aku 'anti lelaki'..aku tak setuju..aku cuma 'anti+benci lelaki?'..khas kepada 'lelaki?'..itu aku mengaku..secara jujur, aku masih tercari2 fungsi kewujudan 'lelaki?' di bumi ini..

apa komen anda?

12 comments:

nad capulet said...

They are known as a parasite living in our world. hahaha =).

~~DucKneSs~~ said...

i totally agre..
weak men are imposible to handle..

tapi kan,nape women tend to defend them..kata sume orang x sempurna..laki xreti guna gergaji,xpe..tp kalo pompuan xreti masak,mampus kena bakar..

Hint PerihaL said...

arghhhhhhhhhh.........lamanya xblogging....T_T

~~DucKneSs~~ said...

ntahnya hint..ur absence was noticed..mane ko menhilang?rindu weh..ngeeehhh

laki cikgu kimia said...

agak subjektif lah :D

~~DucKneSs~~ said...

hahhaa..subjektif dan emo..

ps~welcome to my page..dtg2 a lagi yek..akn melawat page anda jugak..

Z said...

omg, pls pls avoid those jerks!!!!

*emo*

I have read this entry before but havent got the chance to drop any comments ;)

ur right girl, some women got blinded by the so-called kasih sayang.

aih, pls la wake up women!

~~DucKneSs~~ said...

tengs z..i think we ought to slap some sense into those women who were completely blinded by so-called love..haih..malang sungguh..

angeldream said...

..

eleh. anti lelaki konon. gegege. jadi anak dara tua ko nanti pijah baru taw. dont play play

komen aku, situasi yg ko nyatakan itu hanya segelintir saja yg mewakili kaum adam di muka bumi ini. mungkin hanya 0.78% ?

:angeldream:

~~DucKneSs~~ said...

incik angeldream..aku bukan anti lelaki weh..aku suka lelaki..i do..i love them..but aku anti lelaki yg lemah..hahahha..buleh kan kalo cmtuh..aku mau lelaki yg kental dan gagah..hahahhaha...

Anonymous said...

aku masih tercari2 fungsi kewujudan 'lelaki?' di bumi ini..?

takkan nak main dengan dildo je kot?

~~DucKneSs~~ said...

anonymous..

women dont need man to survive la..n they dont need dildo..only men tend to survive on sex, but women survive on love only..xde sex pon leh je hidup..