Monday, January 25, 2010

hidden note, hidden word, hidden heart

If only I could leave this note for him to read..
So that he would know what my true feelings were..
And still are..
Someone, please make him read this..
So that he’ll know..
So that I’ll know, he knows..



Assalamualaikum buat Incik Latib,

Semoga Incik sehat2 saja..Incik dah makan? Jangan dok diet sangat, Incik dah kurus banyak, nanti xhensem..Sebenarnya saya nak bagitau sesuatu kat Incik..Dah lama sangat saya dok terpendam, pekasam kompem kalah awai2..sebelum ni ingat nak biaq ja benda nih..Tapi peristiwa baru2 ni memang menduga perasaan..Saya dah tak buleh menampung gelodak jiwa dan perasaan lagi..Maka saya nak curahkan ja segala2nya kat sini..Harap2 Incik sudi membaca..

Incik, tolonglah bawak keta pelan2..jangan la dok bawak laju sangat..tiap2 kali naek keta ngan Incik, jari2 tgn ngan kaki memang cramp..sebab gabra sangat dengan ke’rempit’an Incik..dari dulu memang dah lagu tu..Tapi la nih, sebab dok chewi ngan keta ‘baru’, laju kemain Incik bawak..tau la tu ‘awek’ baru Incik..sapalah saya nih untuk bagi nasehat..tapi tak ke Incik sedih bila ‘awek’ Incik itu curang depan mata? Baru2 ni kan Incik nampak sendiri ‘awek’ Incik bercium di khalayak ramai..sungguh kurang sopan..malu saya nak tengok..tapi nak marah lebih2 pon, sume tu salah Incik jugak..sapa suh Incik dok kejaq sangat MyVi tuh..bukannya cun pon..laen la kalo BMW, lojik la sket nk kejaq2..pepon,saya bersyukur sebab ritu xjadi papa yang teruk..cuma muncung ‘awek’ Incik tu bertambah ja..Incik dan penumpang2 Incik suma xcedera hapa..saya pon tarik napas lega..bila Incik amik ‘bopren’ saya sebab ‘awek’ Incik masuk wad, saya xkata apa pon..saya bagi ja, sebab saya memang sayang Incik..

Awatnya Incik terkejaq atas bridge tu?dok kejan pa pon xtau..kan dah sedia tau atas bridge tu sibok..dok pulun jugak bawak laju..tau la Incik rindu nk jumpa saya,tapi,xyah la dok terkejaq2..saya tak lari aihh..tapi saya tau,sifat gelojoh Incik yang dok jadi punca semua tu..saya nak bagi kuliah suh insap pon,xleh dah..Incik kan galah panjang..dah ketegaq nak mampuih dah..xleh nak kata hapa dah..tepaksa pejam mata n biaq ja la..

Saya harap Incik tak marah atas luahan hati saya ni..Minggu depan, saya balik, Incik wat la nasik ayam lagi..ritu makan xpuas..hehehhe..tima kaseh..

Yang jujur,murni,sopan, ayu etc,
Anakmu….

Friday, January 8, 2010

metamorfosis?? resolusi??

when i went through my documents, i found this..words from the wise..written in fresh and straight-forward words..so now,let me share them with whomever yang sudi..hope it will lighten your day..always believe that there's a rainbow after each storm..

Written By Regina Brett, 90 years old, of The Plain Dealer, Cleveland, Ohio

"To celebrate growing older, I once wrote the 45 lessons life taught me.
It is the most-requested column I've ever written."

*Life isn't fair, but it's still good.

*When in doubt, just take the next small step.

*Life is too short to waste time hating anyone.

*Your job won't take care of you when you are sick. Your friends and parents will. Stay in touch.

*You don't have to win every argument. Agree to disagree.

*Cry with someone. It's more healing than crying alone.

*Save for retirement starting with your first paycheck.

*When it comes to chocolate, resistance is futile.

*Make peace with your past so it won't screw up the present.

*Don't compare your life to others. You have no idea what their journey is all about.

*If a relationship has to be a secret, you shouldn't be in it.

*Everything can change in the blink of an eye.. But don't worry; God never blinks.

*Get rid of anything that isn't useful, beautiful or joyful.

*Whatever doesn't kill you really does make you stronger (remember this, naddu)

*It's never too late to have a happy childhood. But the second one is up to you and no one else.

*When it comes to going after what you love in life, don't take no for an answer.

*Frame every so-called disaster with these words 'In five years, will this matter?'

*Forgive everyone everything.

*What other people think of you is none of your business.

*Time heals almost everything. Give time time.

*Don't take yourself so seriously. No one else does.

*All that truly matters in the end is that you loved.

*If we all threw our problems in a pile and saw everyone else's,we'd grab ours back.

*Envy is a waste of time. You already have all you need.

*Life isn't tied with a bow, but it's still a gift."

Monday, January 4, 2010

AWAS!!! keladi ini miang!!

hmmmm..keladi memang miang..tapi sedap jugak kalau masak lemak..tapi aku xlalu lagi kalau nak makan eskrem keladi..pelik la pulak dah warna dia cam tu..

tapi dalam entri kali ni,bukan pasal masakan keladi..tapi spesies2 yang boleh dikategorikan sebagai orang keladi..

scene 1
Di cafe sekolah, Si Kawan telah menjadi 'anak angkat' Pakcik cafe..

Aku: Weh, nak jugak jadi anak angkat pakcik..*sambil sengeh2..

Esoknya...

Aku : Pakcik,milo ais satu..
Pakcik: Nah, xpayah bayar..
Aku : Tima kaseh..(huih..untung jugak jadi anak angkat nih)

Esok lagi satu..

Aku : Pakcik, nasik lemak satu ngan milo ais..
Pakcik: Nah..
Aku : *sua duet nak bayar
Pakcik: Eh,xpayah..*Mcik cafe tenung aku dengan penuh menyampah..

Esok2 lagi..

Pakcik: Fizah ada kat mana tu?Mai jumpa sat..Nak bagi barang..
Aku : Aik? Barang apa? *mana ada aku tinggai apa2 pon
Pakcik: Pakcik beli baju kat Fizah..Tak bagitau kat makcik pon..Beli sembunyi2..
Aku : *meremang bulu roma..

Scene 2
Melintas pondok keselamatan kat kampus..

Pakcik: Amboi..Jalan xnampak orang langsung..
Aku : Eh, xperasan la *padahal aku wat2 xnampak..mls nk tegur..
Pakcik: Saya suka tengok Fizah..Kemas je kalo jalan..Segak..
Aku : Pulak??

Esoknya..

Aku : *menyelinap cepat2 masuk asrama..
Pakcik: Hi, Fizah..Sehat hari ni?
Aku : Owh,sehat ja..
Pakcik: Dah makan? Jom pi makan sekali..
Aku : Tak pa la..Dah makan tadi..*perut makin kuat berkeroncong..

Scene 3
Di headquarters pasukan..

Tuan: Ni,kalo nak lepas chek point nih,kena bagi nombor tepon dulu..Nak no tepon yang tu *merujuk kepada aku..
Aku : Uihh..Penat2 saya beli nombot tu,mana buleh bagi kat orang..
Tuan: Oih sombongnya..Takpa..Laen kali kita cuba..
Aku : *bagi muka eksen..

Latihan seterusnya..

Tuan: Ni, dah habis lalihan,jumpa saya kat bawah..
Aku : Baek Tuan..*pa kes lak nih?
* bila dah turun..
Tuan: Jom,kita pi makan..Saya belanja..
Aku : Takpa la..Saya dah janji nak pi makan dengan kawan2..
Tuan: Takpa..Ajak depa sekali..
Aku : * haih..untung kami sebab de orang nak belanja..

Scene2 di atas membabitkan aku dengan golongan2 berusia..Aku rasa aku cuma bersopan saja,tapi ada kawan aku kata aku cam saja 'bermesra' dengan golongan tu..Haishhhhhhh..Yang aku mushkil,napa aku?Kawan2 aku lagi cun,awatnya aku yang kena? Ka aku ja yang ter'overthink'?