Monday, January 4, 2010

AWAS!!! keladi ini miang!!

hmmmm..keladi memang miang..tapi sedap jugak kalau masak lemak..tapi aku xlalu lagi kalau nak makan eskrem keladi..pelik la pulak dah warna dia cam tu..

tapi dalam entri kali ni,bukan pasal masakan keladi..tapi spesies2 yang boleh dikategorikan sebagai orang keladi..

scene 1
Di cafe sekolah, Si Kawan telah menjadi 'anak angkat' Pakcik cafe..

Aku: Weh, nak jugak jadi anak angkat pakcik..*sambil sengeh2..

Esoknya...

Aku : Pakcik,milo ais satu..
Pakcik: Nah, xpayah bayar..
Aku : Tima kaseh..(huih..untung jugak jadi anak angkat nih)

Esok lagi satu..

Aku : Pakcik, nasik lemak satu ngan milo ais..
Pakcik: Nah..
Aku : *sua duet nak bayar
Pakcik: Eh,xpayah..*Mcik cafe tenung aku dengan penuh menyampah..

Esok2 lagi..

Pakcik: Fizah ada kat mana tu?Mai jumpa sat..Nak bagi barang..
Aku : Aik? Barang apa? *mana ada aku tinggai apa2 pon
Pakcik: Pakcik beli baju kat Fizah..Tak bagitau kat makcik pon..Beli sembunyi2..
Aku : *meremang bulu roma..

Scene 2
Melintas pondok keselamatan kat kampus..

Pakcik: Amboi..Jalan xnampak orang langsung..
Aku : Eh, xperasan la *padahal aku wat2 xnampak..mls nk tegur..
Pakcik: Saya suka tengok Fizah..Kemas je kalo jalan..Segak..
Aku : Pulak??

Esoknya..

Aku : *menyelinap cepat2 masuk asrama..
Pakcik: Hi, Fizah..Sehat hari ni?
Aku : Owh,sehat ja..
Pakcik: Dah makan? Jom pi makan sekali..
Aku : Tak pa la..Dah makan tadi..*perut makin kuat berkeroncong..

Scene 3
Di headquarters pasukan..

Tuan: Ni,kalo nak lepas chek point nih,kena bagi nombor tepon dulu..Nak no tepon yang tu *merujuk kepada aku..
Aku : Uihh..Penat2 saya beli nombot tu,mana buleh bagi kat orang..
Tuan: Oih sombongnya..Takpa..Laen kali kita cuba..
Aku : *bagi muka eksen..

Latihan seterusnya..

Tuan: Ni, dah habis lalihan,jumpa saya kat bawah..
Aku : Baek Tuan..*pa kes lak nih?
* bila dah turun..
Tuan: Jom,kita pi makan..Saya belanja..
Aku : Takpa la..Saya dah janji nak pi makan dengan kawan2..
Tuan: Takpa..Ajak depa sekali..
Aku : * haih..untung kami sebab de orang nak belanja..

Scene2 di atas membabitkan aku dengan golongan2 berusia..Aku rasa aku cuma bersopan saja,tapi ada kawan aku kata aku cam saja 'bermesra' dengan golongan tu..Haishhhhhhh..Yang aku mushkil,napa aku?Kawan2 aku lagi cun,awatnya aku yang kena? Ka aku ja yang ter'overthink'?

6 comments:

nad capulet said...

hahaha. saiko siot pak cik tuh...
Kadang2 niat kita atas dasar hormatkan orang tua tapi mungkin orang tua tu tersalah anggap kot? tak pon dia ingat hang macam anak dia ka?

~~DucKneSs~~ said...

aku memula pk camtu ah..tapi,bebaru ni aku di'sound' oleh abah aku..huhu..tetiba aku rasa geli lak nk layan orang2 tua dengan baek..huhuhu

MagnusCaleb said...

muda-muda dulu depa ni sengap jiwa kena ikat, bila dah tua terlepas baru nampak dunia kot

Esteban Granero said...

feewwwiiittt! haha!

~~DucKneSs~~ said...

~magnus
kalo terlepas pon,aku jugak ke yg jadik mangsa?fuhh..fuhh....mintak jauh la..huhuhu

~esteban
banyak la fewwwiittt ko....anta norlia ghani kt ko baru tau..haipp..

aiXat.MR said...

ko memang miang.
aku mls nk bgtau je.

pastu skang ni sibuk dgn mate ade kaler2 pulak. lagi laa..
*haih! astghfirullah..

hahaha~