Thursday, April 29, 2010

lipas: the evolution

xsanggup nak boh pic lipas betol2.. so, orang ini acceptable kan?


sistem evolusi aku sekarang ni dah mantops.. percayalah.. tapi tak buleh lawan sistem evolusi lipas la.. gila.. xdak kepala seminggu pon buleh hidup lagi.. haih.. awat la makhluk nih mmg adaptable, wat seksa aku ja kalo nak masuk toilet pepagi..



Kalau buleh hambur, hambur je.. tapi kalau buleh sabo, Allah lagi suka :)
 (berpegang pada prinsip yang kak shade turunkan)




sini aku ceritakan kejayaan evolusi aku:

sebelum evolusi:

aku:    weh, tut.. hang kata nak ikut aku pi kedai tu.. jom ah.. aku nak pi dah ni..

tut:     tak pa ah.. aku tak jadi pi la.. duet tadak..

aku: laaaa.. tadi hang yang pulun nak pi, tetiba takdak duet.. bukan ka hang baru dapat gaji?

tut:  aku nak sep la.. duet tak banyak..

aku: haih, orang kaya cam hang pon nak sep.. awat lagu tu?

tut:  ya la, aku orang miskin.. duet tak banyak.. nak sep sikit pon kawan kutok2.. xpa la.. aku paham, aku orang miskin.. orang xmau kawan ngan aku..

aku: ( aih?? emo tetiba.. aku salah cakap ka? weh, bersalahnya rasa hati.. xdak niat pon.. rasa sedey berlanjutan sampai malam)




selepas evolusi:

aku:  weh tut, hang xmau makan megi ni ka? aku bukan reti masak pon, tapi rasa la.. tapi syarat dia kena guna chopstik nih..

tut:   nak!! tapi aku tak mau guna chopstick..

aku:  tak guna, tak buleh makan! try ja la guna..kalau x, bila lagi nak belajaq? bukan aku suh bayaq pon..

tut:   tak pa la.. aku orang kampung.. mana reti pakai chopstick nih.. aku makan guna tangan ja.. makan nasik.. sambal belacan.. budu.. laksa.. roti canai.. x besa makan megi megi nih.. makanan omputeh.. 

aku:  (buat2 tak dengaq.. malas dah nak layan..)

tut:   (tak lama pas tu, bawak keluar roti pizza La Boheme---->

aku:  tu dia aihhh.. orang kampung makan pizza.. kampung dia kat Paris kot.. kih kih kih









di sini aku ingin nyatakan bahawa aku amat bangga dengan evolusi aku.. amat amat amat bangga.. hoyeahh.. mari lompat tinggi2.. no more negative thinking :)




6 comments:

alif zai mim ra said...

salam perkenalan. ;)

evolusi bersangka baik? good for you. *two thumbs up* :D

~~DucKneSs~~ said...

thanks azmira eh?

do drop by anytime k..
(^_^)

daisy.allie said...

cute btul entry.. pang author skit boleh??
lalal~
neway, hang nya penang tu lekat smpi ke tulisan..
*TU DIA*.. heheh..
me like hearing my penang fren say *Tu Diaaaaa*.. heheh :)

~~DucKneSs~~ said...

mana leh pang..kita maen sep2 dah la..

well,aku kan anak mami..musti la bg lekat2 sket..haha..identiti.. (^_*)

alif zai mim ra said...

baru perasan reply.. hehe.. panggil Azmar boleh. hee~

~~DucKneSs~~ said...

owh..azmar..sorry that i spelled it wrong in my latest entri..hehehe..