Tuesday, May 25, 2010

peace of red to ease the mind


hangpa ingat lagi dak kisah pasai lampu isyarat yang aku cita dulu?
ala, kisah pasai mixed signal yang buleh wat orang eksiden tu?


ato mungkin hangpa paggil tajuk tu tarik tali?
sebab sistem tarik tali pon ada diamalkan dalam hal itu..


apa2 pon yang dipanggil,
di sini dah ada 'hasil'nya..
tapi sebelum aku cita pasal result, meh aku cita pasal methodology dlu..
(dah nama budak sains, gini lah cara ceritanya)


METHODOLOGY:


aku dah usaha untuk perbaiki 'tali' tu..anchor kuat2 kat badan dah, takut lucut..
ada masa lapang, aku ajak pihak lagi satu tu hangout..ye la, rapatkan silaturahim..
aku siap bagi semangat kat pihak tu supaya berlatih elok2 n tekun..
tapi...................


aku rasa cam sekarang ni aku main tarik tali sensorang..
tak pun cam maen tarik tali ngan pokok..
usaha sensorang..



pihak lagi satu tu dok kalut asyik flash lampu warna-warni ja..
usaha xdak sangat pon..

silau aih..
so......



RESULT:

aku sudah berhenti berlatih maen tarik tali..
perlawanan kira batal ah..
kalo dia ishtihar dia menang, congrats to you..
you really deserve it..


DISCUSSION:

.
.
.
(aku masih dalam proses, segala sumbangan utk menyepot tindakan aku amat dialu-alukan)


CONCLUSION:


hati jadi retak, tapi semuanya akan sembuh..
belum sampai tahap koma atau kritikal lagi..


KEJAYAAN YANG DATANG BERGOLEK, JARANG KITA KENANG..
TAPI KALAU KEJAYAAN ITU DATANG SETELAH LETIH BERUSAHA, AKAN SENTIASA TERULANG DI MINDA..




6 comments:

daisy.allie said...

slow2.. Nnt ianya akan cure juga!
suke betul care kamu type entry.. Rajen btl letak gmbr byk2.. Klulah ku serajen kamu, mesti entry ku ceria selalu... :)

~~DucKneSs~~ said...

yup..slo2 kan..no rush..


kamu sudah cukup ceria la darl..no need for pic.. :)

alif zai mim ra said...

memang penat. sabar la ek. insyaAllah berbaloi. ;)

~~DucKneSs~~ said...

amiiinnn.. :)

lil!es said...

sape kah gerangan mamat itu???
bleh tahu??hehe

~~DucKneSs~~ said...

u dont know him la dear..
sudah letih bermaen tarik tali..biar je la dia menang..heheh