Monday, November 1, 2010

sama tapi tak serupa

entri ini pasal Mama lagi..
hahha..


sebab apa aku suka cita pasai Mama?
sebab otak Mama kreatif dalam hiburkan hati kami sefemli..


Abah?
Abah keturunan bugis..
Bugis ni garang2, tu yang leh jajah macam2 tempat..
tapi ai stil lap yu Abah..

situasi baru:

Abah tengah bersembang dengan Mama.
(Dah=short name Mama, Hamidah, Tib=short name Abah, Latib)

Dah, Tib cadang nak masak nasik ayam rini. ka Dah ada plan laen?
Takdak plan. masak la pape pon.
Dah, mana Tib punya baju? tinggai sini tadi.
Basuh. Busuk dah.
Dah, Tib bla bla bla bla bla bla.
Mama cakap sorang2
Tib, Tib Tib.. Stapler takdak?


penerangan = sila sebut Tib = tape



ps~ Mama memang tak banyak sangat cakap..tapi kalau datang mood nak merepek, perut+mulut kejang xhengat..

6 comments:

Cik Benang said...

wow, dah tukar layout!

~~DucKneSs~~ said...

CB, dah lama la tukar layout..u tu je yang bz, xdatang camhoring sini..

tHe anIMateD bIJaN said...

haha~ lawak.


seronok tgk orang2 tua bermesra =D

~~DucKneSs~~ said...

yup..tengok atok n nenek lintas jalan sambil pegang tangan pon best jugak kan?

alif zai mim ra said...

kelakar~~ comei pun ada.. hehe

~~DucKneSs~~ said...

thank..mereka memang cumey..kekadang..hehhe