Tuesday, January 25, 2011

Teori tentang Perempuan

Menarik kan tajuk kali ni. Kompem jejaka2 best nak baca, nak mengenali hati perempuan la kononnya. Well, aku kan dah memang expert on hati perempuan ni. LOL. Perlu ke?


Aku ada satu teori. Keberkesanan teori aku setakat ini adalah amat tinggi. Kalo cam peratus exam dulu2, kompem dapat A++, 95% correct weh. [Sila perasankan ayat ‘exam dulu2’ aku tu, Nampak sangat aku dah tua. Uhuks uhuks..]



Teorinya berbunyi begini..





Ehem ehem [clearing throat]



Perempuan yang suka memasak, tak gemar menjahit..

Perempuan yang suka menjahit, tak gemar memasak.



In terms of meaning, bukan bermaksud mereka tak reti langsung. Cuma tak berminat. Selalunya kebolehan itu ada, tapi sekadar cukup2 makan dan tak berminat untuk memperkembangkan teknik itu.



Tapi ini semestinya tak boleh diaplikasi kepada semua perempuan. MOSTLY la kan. Understand?

Oleh itu, sila lihat gambar2 di bawah. Hasil kerja aku yang pertama.

 





Hiasan tu 100% aku yang bersalah bertanggungjawab. Cantik kan? [Sila puji]



Sekarang, perkembangan terbaru, mau buat cam ni. 



Sulam Reben. Sebab buleh buat bentuk bunga tulip. Tapi kan, seswai ke corak ni kat tudung2? hurmmm



PS~ tajuk itu berkaitan dengan confession aku.. go figure it out yourself..

5 comments:

ZaliHazali said...

Gelikentang senyap lama2 rupanya sibuk membeading...haha...cayalah duck

~~DucKneSs~~ said...

hahahha..ko tu yg diam terlebih..btw, kalo nk tempah pape, roger ye..aku bg harga plg mahal utk ko..hiks..

daisy.allie said...

u tau menjahit.. bgsnye..

urm n ada satu lg teori.. ada perempuan yg tak tau dua2.. hehehe~

~~DucKneSs~~ said...

menjahit manik only dear..hahha..tu pon barely lepas..

alif zai mim ra said...

jeles!!!!

impian saya: mau buat knitting. susah x?